ایونز عکس | فیلیپین به دنبال این جنگنده سوئدی است! - آی ونز

تینا مزدکی_ استکهلم جت جنگنده خود را به عنوان یک گزینه برای پروژه خرید جنگنده چندمنظوره (MRF) نیروی هوایی فیلیپین (PAF) ارائه کرده‌است؛ مشخصات پروژه جنگنده چند منظوره (MRF) حکم می‌کند که هواپیمای ارائه شده باید حداقل از قابلیت «نسل چهارم یا بالاتر» برخوردار باشد.

عکس | فیلیپین به دنبال این جنگنده سوئدی است!

ساب ۳۹ گریپن جنگنده چندمنظوره سبک و تک‌موتوره است که توسط شرکت سوئدی ساب سوئد طراحی و تولید گردیده‌است. گریپن که در ۱۹۸۸ برای اولین بار به پرواز درآمده بود، در سال ۱۹۹۷ به نیروی هوایی سوئد پیوست و جایگزین جنگنده‌های ساب ۳۵ دراکن و ساب ۳۷ ویگن شد. این هواپیما در سال‌های بعد به کشورهای آفریقای جنوبی، تایلند، جمهوری چک، مجارستان و برزیل هم فروخته شد.

گریپن جت مافوق صوتی با سرعت بیش از دو ماخ است که مثل جنگنده‌های قبلی شرکت ساب از طراحی بال‌مثلثی و بدون دم همراه با کانارد بهره می‌برد. مدل‌های تازه‌تر ساب ۳۹ به تجهیزات سوخت‌گیری هوایی هم مجهز شده‌اند و مدل‌های صادراتی آن سازگاری قابل توجهی با استانداردهای ناتو دارند. این جنگنده از یک موتور ولوو-فلایگموتور نیرو می‌گیرد که از موتور آمریکایی جنرال الکتریک اف۴۰۴ اقتباس شده‌است. موتوری که در جنگنده‌های اف-۱۸ هورنت هم نصب شده‌است.

منبع: eurasiantimes

بیشتر بخوانید:

این موشک فوق‌ سری تایوان برای حمله به چین ساخته شده / عکس

شکست تاریخی ناوشکن پنهان‌کار آمریکایی / عکس

۲۲۷۲۲۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها