ایونز قربانیان روزانه کرونا در آستانه ۵۰۰ نفر/ چرا چاق‌ها باید از کرونا بترسند؟ - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی بیست و چهار ساعته گذشته با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.براساس اعلام وزات بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

آغاز محدودیت‌های ورود و خروج استانی از فردا

درحالی که قرار بود همه محدودیت‌های کرونایی از اول آذر آغاز شود اما جانشین پلیس راهور ناجا امروز اعلام کرد: از فردا ساعت ۱۰ صبح در سطح سراسر کشور محدودیت ورود و خروج به مراکز استان‌ها آغاز می‌شود.به گفته سردار تیمور حسینی  گفت: مرحله اول از فردا ده صبح و مرحله بعدی از شنبه اول آذرماه آغاز خواهد شد.ورود پلاک های غیر به هر شهر مرکز استانی ممنوع است و خروج پلاک های بومی از شهر مرکز استانی ممنوع است.

نکات مهم واکسن جدید کرونا

درست یک هفته پس‌ازآنکه شرکت فایزر خبر از موفق بودن واکسن کوید-۱۹ خود داد شرکت مدرنا نیز اعلام کرد واکسن این شرکت توانسته نتایج امیدوارکننده‌ای را به دست بیاورد.

در بخش اول تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده فاز سوم آزمون بالینی این واکسن که بر روی ۳۰ هزار داوطلب صورت گرفته بود مشخص‌شده است که تنها ۱۰۰ نفر از این شرکت‌کنندگان (از بین زیرگروهی از شرکت‌کنندگان که در این مجموعه آماری موردبررسی قرارگرفته‌اند) به بیماری کوید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از بین این صد نفر ۹۵ نفر در رده افرادی بوده‌اند که دارونما به آن‌ها داده‌شده بود (واکسن را دریافت نکرده بودند) و تنها ۵ نفر از کسانی که واکسن را دریافت کرده بودند مبتلا به کوید ۱۹ شدند. این عدد قابل‌توجهی است که درصد موفقیت واکسن را به عددی در حدود۹۴% می‌رساند. این عدد بسیار بالاتر از چیزی است که متخصصان انتظار داشتند. دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش‌تر اظهار داشته بود که انتظار می‌رود میزان اثرگذاری این واکسن در حدود ۷۰ درصد باشد و انتشار داده‌های جدید چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را بروز داده است.

نکته‌ای که هم درباره این عدد مؤثر بودن و هم در مورد مشابه (مؤثر بودن ۹۰ درصدی شرکت فایزر) باید به یاد داشته باشیم این است که این عدد دقیقاً چه چیزی را بیان می‌کند. برخلاف برداشت اولیه این عدد در این گزارش به این معنی نیست که این واکسن در بین ۹۴ درصد دریافت‌کنندگان ایمنی ایجاد کرده است بلکه به این معنی است که از بین حدود ۹۴ درصد افرادی که در این مجموعه زیر نظر بوده و مبتلا به کوید-۱۹ شده‌اند واکسن را دریافت نکرده بودند و تنها حدود ۴ تا ۵ درصد از کسانی که از این مجموعه مبتلا به کوید-۱۹ شده‌اند واکسن دریافت کرده بودند.

نیمی از بیماران در گعده‌های خانوادگی مبتلا شده‌اند

اگر هنوز هم در این دوران سخت کرونا در پی مهمانی‌های خانوادگی هستید بدانید که اشتباه بزرگی می‌کنید، چرا که معاون کل وزارت بهداشت امروز با بیان اینکه مهمانی‌های خانوادگی عامل ۵۱ درصد انتشار کرونا بوده است، گفت: با متخلفین در هر سطحی برخورد شدید خواهد شد و تا سه ماه انفصال از خدمت و جرائم نقدی برای آنها پیش‌بینی شده است.

دکتر ایرج حریرچی درباره محدودیت‌های پیش‌رو افزود: من از مردم درخواست می‌کنم نگران نباشند؛ فقط لازم است در هر شهر مقررات مربوط به آن شهر و وضعیت تعطیلی مشاغل خود را بدانند؛ مردم به رسانه‌های بیگانه توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند. تجمع‌های خانوادگی به میزان ۵۱ درصد عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در این ماه بوده است و به همین دلیل محدودیت در تردد از ساعت ۹ شب اعمال خواهد شد.

حریرچی ادامه داد: البته در نظر گرفته شده که وسایل نقلیه عمومی بیشتر در دسترس باشد؛ انتظار داریم با همکاری مردم شاهد تجمعات و ازدحام فراوان نباشیم. امروز در جلسه کمیته اجتماعی قرارگاه، قرار شد محدودیت‌ فعالیت مترو برداشته شود و ساعت کاری آن زیادتر شود؛ ضمن اینکه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها نیز می‌توانند طبق مجوز لازم فعالیت خود را داشته باشند.

چاق‌ها از کرونا بیشتر بترسند

مطالعات انجام شده درباره کووید۱۹ و اطلاعات جمع آوری شده از این ویروس نظرات پزشکان را مبنی بر این که کرونا از چاقی بهره می برد و در زمان مناسب به بدن صدمه می زند، تایید می کند.مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در جدیدترین خبرها گزارش داده است که ۷۳ درصد پرستارانی که به دلیل آلودگی به ویروس کووید۱۹ در بیمارستان بستری شده اند، چاق هستند. علاوه بر این، به تازگی یک مطالعه نشان داد که چاقی می تواند در اثر بخشی واکسن کرونا تداخل ایجاد کند.

ابتدا پزشکان بر این باور بودند که چاقی تنها خطر ابتلا به موارد شدیدتر بیماری کووید۱۹ را و نه احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد؛ اما اکنون، تجزیه و تحلیل های جدیدتر نشان می دهد که نه تنها چاقی خطر ابتلا به موارد وخیم تر بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن را افزایش می دهد بلکه خطر آلوده شدن فرد به این ویروس را در اولین مکانی که با آن مواجه می شود نیز افزایش می دهد.

مطالعات مشاهده ای در مارس ۲۰۲۰، فشار خون بالا، دیابت و بیماری عروق کرونر را به عنوان شایع ترین وضعیت های دیگر مشاهده شده در بیماران مبتلا به موارد شدیدتر بیماری کووید۱۹ عنوان کردند.

۴۷۴۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.