ایونز قطر: خواستار نابودی طرح فرانسه برای لبنان نیستیم - آی ونز

به گزارش الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که به بیروت سفر کرده است بعد از دیدار با میشل عون در کاخ بعبدا  اعلام کرد که موضوع تشکیل کابینه جدید لبنان یک موضوع داخلی است، اگرچه قطر روابط خوبی با همه طرف‌های لبنانی دارد.

وزیر خارجه قطر پس از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان وجود طرح ابتکاری دوحه مبنی بر جمع کردن گروه‌های لبنانی در دوحه برای مذاکره را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر چنین طرحی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حامل نامه حمایتی امیر قطر برای دولت و مردم لبنان است ، افزود: امیدواریم که طرف‌ها و احزاب سیاسی لبنانی برای تشکیل هرچه سریعتر کابینه بر اساس منافع مردم این کشور اقدام کنند.

وزیر خارجه قطر همچنین تاکید کرد که مایل به خرابکاری در طرح فرانسه برای لبنان نیست و ه دوحه از هرگونه حل و فصلی که به تشکیل کابیته دولت جدید لبنان منجر شود، حمایت می‌کند.

محمد بن بدالرحمن آل ثانی با درخواست از گروههای لبنانی برای ترجیح منافع ملی بر خواسته های حزبی ، تصریح کرد: ما خواهان نابودی طرح فرانسه برای حل بحران سیاسی لبنان نیستیم، بلکه به دنبال تکمیل تلاش‌های بین المللی برای تشکیل کابینه هستیم.

۳۱۱۳۱۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.