ایونز ماجرای عملیات تروریستی داعش در کرمانشاه، همدان و تهران /سردار نقدی: ۱۷ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابوالمهدی المهندس، جانشین نیروی مردمی الحشد الشعبی عراق به همراه هشت تن از همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه پارسال زمانی که با ۲ خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف موشک‌های آمریکا قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

بر همین اساس، سردار محمد اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب (شنبه ۱۳ دی‌ماه)‌ در مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مسجد سلمان تهران اظهار داشت:‌ دشمنان در زمان حیات سردار سلیمانی با ایشان عناد داشتند و هنوز هم این دشمنی پابرجا است و این برخورد دشمنان با افرادی که روحیه جهادی و انقلابی نیز دارند، وجود دارد.

بنابر گزارش فارس، وی به رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم قبل از عملیات فتح‌المبین تشکیل شد و ایشان در طول مسیر دفاع از وطن محکم و ثابت‌قدم بود.

وی با اشاره به حضور سردار شهید سلیمانی در لبنان، سوریه و عراق اظهار داشت: حاج قاسم به گروه‌های حماس و حزب‌الله ماهیگیری را یاد داد به عبارتی به نیروهایی که وجود داشتند موشک‌سازی را آموخت و آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود از همین موضوع عصبانی بودند و هستند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید براینکه سردار سلیمانی دقیقاً سیاست‌های رهبری را پیاده می‌کرد و یکی از موفقیت‌های ایشان بود، یادآور شد: حاج قاسم پیش‌بینی کرده بود که دشمنان به سراغ سوریه خواهند رفت و به نیروهای حزب‌الله نیز این آمادگی ذهنی را داده بود چرا که دشمنان می‌خواستند زنجیره، ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را قطع کنند. 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در سخت‌ترین شرایط بالای سر یگان‌های عملیاتی حضور داشت، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت و بسیج جهان اسلام را عملی کرد. هنر حاج قاسم این بود که با کمک ابومهدی المهندس جوانانی که به آیت‌الله سیستانی نامه نوشته بودند را سازماندهی کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هر وقت کار سنگین‌تر می‌شد حاج قاسم نیز آماده‌تر می‌شد. داعشی‌ها تا ۳۵کیلومترمرز خسروی ایران آمده بودند و می‌خواستند در کرمانشاه، همدان و سپس در تهران عملیات صورت دهند اما این تدبیر بسیار عمیق رهبری بود که به نیروهای مسلح فرمان داد که جلوی وحشی‌های داعشی را بگیرند. 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعضی از انقلابی‌ها مبارز بودند اما در وسط راه کوتاه می‌آمدند اما حاج قاسم نه تنها کوتاه نمی‌آمد بلکه تقویت می‌کرد؛ مسائل را خوب تشخیص می‌داد و دچار تزلزل در گفتار و حرکت نبود. 

کوثری به دیدار سردار شهید سلیمانی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره و تصریح کرد: حاج قاسم دشمن را خوب می‌شناخت برای همین رهبری پیغامی به پوتین می‌دهد و حاج قاسم نزد پوتین می‌رود و شرح ماوقع از ماجرای جنگ ۲:۴۰ دقیقه طول می‌کشد و برای رئیس جمهور روسیه تبیین می‌کند که چه تعداد از نیرو از چچن و روسیه به داعش پیوستند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی امیدوار به آینده بود، گفت: درست است که نبود حاج قاسم ثلمه است اما برادرانی هنوز هستند که راه ایشان را ادامه دهند.

در ۳۰ سال گذشته ۱۷ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم

سردار محمدرضا نقدی با حضور در برنامه نگاه یک گفت: با نیم نگاهی به تاریخ حادثه ترور سردار سلیمانی و شرایط منطقه در آن زمان در می‌یابیم که آمریکایی‌ها برنامه گسترده‌ای را پس از شکست‌های سیاسی خود در تحکیم موقعیت تروریست‌های داعش دنبال می‌کردند تا کشورهای منطقه را درگیر زنجیره‌ای از درگیری‌ها و بحران‌های داخلی همچون فشار اقتصادی و تحریم کنند.

بنابر گزارش میزان، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها در راه رسیدن به اهداف خود در منطقه، عده‌ای را در عراق تربیت و آموزش داده بودند تا در مسیر شرایط لیبرال دموکرات در عراق و لبنان گام برداشته و حاضر شوند، آن‌ها با شدت بخشیدن به بحران‌های اقتصادی در منطقه به عنوان اعتراض به دولت‌های مخالف آمریکا، گروه آموزش دیده لیبرال دموکرات خود را به صحنه آوردند و اوضاع کشورهای منطقه را ناپایدار کردند، اما در این میان کسی که می‌توانست چنین شرایطی را با یک حرکت دیپلماسی جهادی بر هم بزند و شکست بدهد شخصیت ممتاز سردار سلیمانی بود، زیرا او با تمام جریان‌های بزرگ سیاسی در کشورهای منطقه ارتباط عمیق و وسیعی داشت و آن‌ها نیز اعتماد بالایی به او داشتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها قصد داشتند با حذف سردار سلیمانی، این مداخله صورت نگیرد، اما این ترور سبب شد تا این مسئله به شکل ناگهانی از بین برود؛ سردار سلیمانی باید مدت‌ها تلاش می‌کرد تا این مسئله را جمع کند، اما خون او سبب شد که یکباره این توطئه در منطقه برچیده شود و شاید این مکر خدا بود.

سردار نقدی در خصوص تناقض گویی‌های مقامات امریکایی در توجیه ترور سردار سلیمانی نیز بیان داشت: این تناقض‌گویی‌ها و دروغ گویی‌ها همیشه وجود داشته، موضوع حمله به سفارت بغداد، خیلی پیش پا افتاده‌تر از آن است که نیاز به مداخله شهید سلیمانی داشته باشد، حتی سه رده پایین‌تر از ایشان هم می‌توانستند برای این عملیات برنامه ریزی کنند و از نظر نظامی هم خیلی امر مهمی نبود که ایشان بخواهد چنین کاری انجام دهد لذا حمله به سفارت آمریکا در بغداد، تهمت و بهانه‌ای نچسب برای توجیه اقدامشان بود.

وی همچنین درباره اینکه چرا امریکایی‌ها علنا مسئولیت این ترور را بر عهده گرفتند نیز عنوان کرد: آن‌ها تمام عواملشان را برای حذف این شهید به کار گرفته بودند و خیلی فعالیت کردند تا ایشان را از پای درآورند، اما نتوانستند و تنها راهش این بود که خودشان با ابزار و سلاح‌های خود دست به این اقدام بزنند و این هم با به کارگیری بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین و شلیک موشک از آسمان در حالیکه تمام رادارها می‌بینند و تمام دستگاه‌های شنود، اطلاعات را ضبط می‌کنند دیگر از سوی آن‌ها قابل کتمان نبود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص حضور جمهوری اسلامی ایران در جبهه سوریه گفت: همه طیف‌های سیاسی کشور مخالف حضور ما برای مقابله با داعش بودند و اگر فرمایشات رهبری را گوش نمی‌کردیم و وارد نمی‌شدیم اکنون در همسایگی ما کشوری تشکیل شده بود که یک طرف آن به مدیترانه و طرف دیگر آن خلیج فارس بود که نفت عظیم عراق و پشتوانه کشورهای غربی را در اختیار قرار داشت و همسایه صهیونیست‌ها بود.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه آمریکا برای نجات صهیونیست و اهداف استکباری خود داعش را ایجاد کرد، یادآور شد: آن‌ها در ۳۰ سال گذشته ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند در حالی که جمهوری اسلامی ایران در این مدت ۱۷ میلیارد دلار برای همه فعالیت هایش از جمله دیپلماسی، کار فرهنگی و دفاعی در منطقه هزینه کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حتما انتقام سردار سلیمانی گرفته خواهد شد گفت: حداقل آن این است که آمریکا باید از منطقه برود و می‌رود و امروز مجاهدان منطقه خود را آماده کرده اند.

۲۷۲۱۵

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.