ایونز محصول جدید متا مصرف‌کنندگان اپل را می‌رباید؟/ عکس - آی ونز

متا روی نقشه راه خود پس از هدست Quest 3 کار می‌کند و ظاهراً می‌خواهد برای این محصولات از برنامه‌های اپل برای هدست ویژن پرو الهام بگیرد و درعین‌حال، فناوری واقعیت مجازی خود را به‌طور گسترده‌تر در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا، گفته می‌شود متا روی یک هدست جدید بدون کنترلر کار می‌کند که قیمت کمتری دارد.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش جدیدی مدعی شده است که برنامه‌های بازاریابی هدست Quest متا با معرفی هدست ویژن پرو اپل در اوایل سال جاری میلادی، تغییر کرده است. بخش از این تغییرات هم ظاهراً به عرضه هدست‌های ارزان‌تر مربوط می‌شود.

طبق این گزارش و به نقل از منبعی آگاه، متا از اپل می‌ترسد و وضعیت کنونی را با زمان قبل از معرفی آیفون و تغییر بازار گوشی‌های هوشمند مقایسه می‌کند. این گزارش می‌گوید شرکت متا حالا به‌جای تمرکز روی متاورس، به‌سمت استفاده عملی از هدست‌ها مانند اجرای بازی‌ها حرکت می‌کند. این تغییر درواقع واکنشی مستقیم به برنامه اپل برای Vision Pro است.

محصول جدید متا مصرف‌کنندگان اپل را می‌رباید؟/ عکس

برنامه متا برای بازار هدست‌ها

متا در پی ساخت هدست بعدی خود با اسم رمز Ventura است. این هدست حتی ارزان‌تر از Quest 3 خواهد بود؛ هدستی که کمتر از ۱۵ درصد Vision Pro قیمت دارد. متا قصد دارد این کاهش قیمت را بدون به خطر انداختن وضوح نمایشگر انجام دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهراً متا برای کاهش قیمت این هدست، به‌دنبال حذف کنترلرها از جعبه این هدست است. با این رویکرد، کاربران برای استفاده از این هدست یا باید از حرکات دست خود استفاده کنند یا اینکه کنترلرها را به‌صورت جداگانه و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه بخرند.

اگرچه بازارهای هدف اپل و متا با یکدیگر تفاوت دارد، اما بازار کنونی به‌گونه‌ای است که اگر کاربری بخواهد هدست بخرد، به‌سمت هدست واقعیت مجازی می‌رود. متا در تلاش است تا بفهمد که در صورت گسترش بازار، وضعیت چه تغییری خواهد کرد و می‌خواهد برای این تغییر آماده باشد. بنابراین یا باید روی محصولی متفاوت کار کند یا اینکه در صورت تغییر بازار، به سهم کم Quest قانع باشد.

۲۲۷۲۲۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 22 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها