ایونز مدیریت چرای دام در یک میلیون هکتار از مراتع شهرستان دامغان اجرا شد - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی‌اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: طرح مدیریت چرای دام شامل پایش و شمارش دام است که این طرح‌ها در راستای اصلاح احیای مراتع صورت گرفته است.
وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۹۰۰ هکتار از مراتع شهرستان زیر کشت و بهره برداری محصولات فرعی و توسعه گیاهان دارویی قرار گرفته و ممیزی حدود ۴۰ هزار هکتار از مراتع مناطق دیباج و تویه دروار نیز از دیگر اقدامات است.
عباسی راد به طرح‌های مرتعداری به‌عنوان ابزار لازم برای مدیریت مراتع یادکرد و گفت: طی این مدت برای ۵۰ هزار هکتار از سامانه‌های عرفی مرتعی شهرستان طرح مدیریت تهیه شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از بررسی مشکلات بهره برداران نظارت کارگاهی در ۶۰۰ هزار هکتار از مراتع خبر داد و افزود: این طرح به‌منظور کنترل اجرای طرح‌های پیش بینی شده مرتعداری و کنترل ظرفیت مراتع انجام شده است.
وی ضمن اشاره به لزوم اجرای عملیات بیولوژیک، اضافه کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان دامغان بیش از یکهزار و ۹۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک شامل کُپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری و قُرُق مراتع اجرا شد.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 50 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.