ایونز معیارهای انتخاب بهترین سالن زیبایی و آرایشی - آی ونز

ما به شما ویژگی­‌هایی را یادآور می­‌شویم که به کمک در نظر گرفتن آن­‌ها می‌­توانید مناسب‌­ترین سالن آرایشگری را انتخاب کنید و مشتری دائمی آن شوید.

همه ما تجربه خوب و بد از حضور در سالن آرایشگری و سپردن کار به آرایشگران را داشته­‌ایم! همان قدری که از شنیدن جملات: “وای چقدر رنگ موهایت خوب در آمده”، “کجا خدمات آرایش دائمت را انجام داده‌ای؟” یا “چقدر مدل موهایت به چهره‌­ات می­‌آید، کدام سالن آرایشگری رفته­‌ای؟” ذوق زده شده­‌ایم! در مقابل بیشتر ما تجربه شنیدن نظراتی مانند: “چرا خط ریشت نامنظم است؟” یا ” چرا ابروهایت تابه تا شده؟” را هم داریم! حال به نظر شما مقصر کیست؟ مسئولان آرایشگاه مردانه یا آرایشگاه زنانه؟ یا خود ما؟ بله مقصر خود ما هستیم. ما که مهم‌­ترین ویترین وجودی خود را بدون اطلاع و تحقیق به دست هرکسی سپرده‌­ایم. یک سالن زیبایی موفق دارای معیارها و فاکتورهایی است که با در نظر گرفتن آن­‌ها و بررسی آن موارد می­‌توانیم، بهترین انتخاب را داشته باشیم. یک آرایشگر حرفه­‌ای و موفق شاغل در آرایشگاه مردانه یا آرایشگاه زنانه نیز باید ویژگی­‌هایی داشته باشد. در ادامه باهم این موارد را بررسی می­‌کنیم.

یک سالن زیبایی خوب چه شرایطی دارد؟

برای انتخاب بهترین سالن آرایشگری که بتواند پاسخ‌گوی نیازهای زیبایی و بهداشتی شما باشد، باید به دارا بودن یکسری از فاکتورها و ویژگی‌­ها در آن دقت کنید. به برخی از این ویژگی‌­ها را در ادامه می‌­پردازیم:

  • خوش نامی و شهرت سالن زیبایی را در نظر بگیرید.

مشتریان هر کسب و کاری، بهترین مبلغان آن هستند. مشتریان راضی از خدمات سالن زیبایی سایر اقوام و دوستان خود را نیز ترغیب می‌­کردند تا مشتری همان سالن آرایشگری شوند و این‌گونه بود که آوازه یک سالن آرایشی در یک محدوده جغرافیایی می­‌پیچید. امروزه هر سالن زیبایی دارای سایت یا صفحه‌­ای کاری در اینستاگرام است که خدمات سالن زیبایی خود را با جزییات به مخاطبان عرضه می‌­دارد. در این شرایط انتخاب برای عموم آزاد است که کدام سالن آرایشگری را با توجه به قیمت و خدماتی که ارائه می‌­دهد، انتخاب کنند. آوازه سالن آرایشی دیگر محدود به یک محیط جغرافیایی نیست و حتی برخی از آرایشگاه­‌ها و آرایشگران مطرح شاغل در آرایشگاه مردانه و آرایشگاه زنانه مشتریان بین‌المللی دارند.

بهترین سالن آرایشگری باید از نظر بهداشت و نظافت سرآمد باشد

خدمات سالن زیبایی در هر سطحی که باشد باید پروتکل­‌های بهداشتی در آن رعایت شود. این نکته­‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. بسیاری از ابزار و تجهیزاتی که در آرایشگاه مردانه یا آرایشگاه زنانه به کار برده می­‌شود، مثل قیچی، موچین، ناخن­گیر، تیغ و … باید مرتبا تعویض و ضد عفونی شوند. رعایت نکردن ضوابط بهداشتی سلامت پوست، مو و حتی فراتر از آن سیستم ایمنی شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در روزهایی که کرونا در سراسر جهان در حال قدرت نمایی است و بسیاری­‌ها را به کام مرگ کشانده، استفاده از خدمات سالن زیبایی، زمانی منطقی به شمار می­‌آید که مطابق ضوابط بهداشتی باشد. بهترین خدمات زیبایی در سالن آرایشگری با بهترین قیمت هم که عرضه شود، اگر نظافت در آن رعایت نشود، قابل اعتماد نیست. بنابراین به این مورد توجهی ویژه داشته باشید.

استاندارد و کیفیت مواد اولیه و تجهیزاتی که در سالن آرایشگری استفاده می­‌شود

فرقی نمی­‌کند که حضوری برای انتخاب بهترین سالن آرایشی اقدام کنید و یا از صفحات کاری سالن زیبایی دیدن نمایید تا بهترین سالن را انتخاب کنید. به مواد اولیه­‌ای که در آرایشگاه مردانه یا زنانه استفاده می­‌کنند، دقت نمایید. برخی از آرایشگران علی رغم اینکه به دیزاین و ظاهر سالن زیبایی خود بسیار رسیدگی می‌­کنند، اما از مواد اولیه نامرغوب و ارزان استفاده می‌­نمایند تا سود بیشتری کسب کنند. مراقب این­‌گونه افراد باشید. یک سالن آرایشگری خوب را از روی تجهیزاتش نیز می­‌توان شناخت. سالنی که برای صاف یا فر کردن موها از دستگاه بیگودی یا اتوی موی دمده استفاده می­‌کند، خدمات مدرنی به شما ارائه نخواهد داد. وی همپای بهترین سالن آرایشگری شهر از شما هزینه دریافت خواهد کرد، اما به اندازه هنرجویان آرایشگری نیز به شما خدماتی ارائه نمی­‌کند!

شیوه برخورد کارکنان سالن آرایشگری و رسیدگی به درخواست مشتری باید اصولی، درست و مدرن باشد.

قطعا شما نیز زمانی که وارد یک آرایشگاه زنانه یا آرایشگاه مردانه می‌­شوید، اگر شخصی به استقبال شما بیاید، عملیات نوبت‌دهی را انجام دهد، به سمت سالن انتظار هدایتتان کند، برای شما از پیش پرونده­‌ای تشکیل داده باشد که ویژگی‌­های پوست، مو، بیماری­‌ها و .. درج شده باشد، اهمیت ویژه و به خصوصی به شما می‌بخشد. اهمیتی که باعث می‌­شود شما به مشتری دائمی آن سالن آرایشگری تبدیل شوید. ارتباط تلفنی یا مجازی با آرایشگاه و اخذ نوبت، نحوه برخورد با شما در هنگام انتظار و حین کار، نحوه دریافت وجه و همه وهمه از مواردی است که باید به دقت آن را تحت نظر بگیرید. در عصر حاضر استفاده از کامپیوتر برای ثبت سیستمی درخواست­‌ها و پرونده مشتریان، سندی بر مدرن بودن خدمات سالن زیبایی است.

آرایشگر باید از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد.

تمامی عواملی که در انتخاب بهترین سالن ذکر شد، توسط همین عامل تکمیل می­­‌شود. آرایشگر باید از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند درخواست­‌های مشتری را با ویژگی­‌های طبیعی او منعطف کند و به وی خدمات ارائه دهد. ممکن است شما از آرایشگر بخواهید که تمام موهایتان را دکلره کند، یک آرایشگر ناشی طبق درخواست شما در سالن آرایشگری خود این کار را انجام خواهد داد. حال اگر موهای شما آسیب دیده باشد، در اثر دکلره از بین خواهد رفت و در نتیجه، شما ناراضی سالن آرایشی را ترک می­‌کنید. اما یک آرایشگر متبحر و با تجربه با بیان مشکلات موی شما به شما هشدار می­‌دهد که این کار، باعث آسیب بیشتر خواهد شد و بهتر است به جای دکلره از یک رنگ روشن استفاده نمایید. این‌گونه شما نیز پی به حرفه­‌ای بودن آرایشگر خواهید برد و او را به عنوان مشاوری دلسوز و کاربلد تأیید خواهید کرد.

بهترین سالن آرایشگری باید قیمت مناسب داشته باشد.

اینکه قیمت خدمات سالن زیبایی باید مناسب باشد به هیچ عنوان به معنای ارزانی نیست. قطعا بهترین مواد اولیه، با بهترین تجهیزات، با کادری مجرب و سالنی آماده و مجهز، نمی­‌تواند آرایشگاه ارزانی باشد، اما فراموش نکنید که برای بهترین بودن و خوب دیده شدن باید هزینه کنید.

بهترین سالن زیبایی را چگونه پیدا کنیم؟

امروزه در بستر اینترنت و با پیشرفت تکنولوژی، وب­‌سایت­‌های زیادی هستند که کار تحقیق و بررسی را برای ما آسان کرده‌­اند. ورناپ (varnup.com) یکی از همان وب‌­سایت هاست. شما می­‌توانید با خیال راحت به آن مراجعه کرده، منطقه جغرافیایی، شهر و استان خود را درج کرده و در بخش یافتن بهترین سالن آرایشگری عملیات جستجو را انجام دهید. در نهایت با لیستی از بهترین ارائه دهندگان خدمات آرایشی مواجه می‌­شوید که می­‌توانید از میان آن­‌ها مناسب‌­ترین و بهترین را انتخاب نمایید.

۲۱۲۱

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.