ایونز مهارت محوری عامل توسعه منابع انسانی و زمینه ساز رشد صنعت است - آی ونز

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اهواز، عبدالنبی سواعدی در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت های تولید آجر شهرستان کارون، اظهار کرد: رسالت آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی مهارت آموزی، آموزش افراد جویای کار فاقد مهارت برای استفاده از فرصتهای شغلی موجود در بخش های دولتی و خصوصی است، این گروه که شامل بخش عمده ای از جوانان می شود از طریق کسب مهارت در مراکز آموزشی، فرصت‌های کارآفرینی واشتغال برایشان فراهم می شود.

وی افزود: رسالت دوم فنی و حرفه ای که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته، مهارت شاغلان برای آشنایی با تکنولوژی روز، افزایش بهره‌وری و کارایی و کاهش هزینه های تولیدی بخش تولید و خدمات است.

وی تصریح کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقای مهارت کارکنان خود، مراکز آموزشی ایجاد و یا در این باره هزینه کنند، می توانند ۱۰ درصد عوارض موضوع بند الف ماده ۳۸ را تا سقف هزینه صورت گرفته از معافیت بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان یادآور شد: طرح کارورزی در محیط کار واقعی با رویکرد استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط  کارگاهی و تولیدی و استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایی قابلیت استفاده دارد.

سواعدی، با بیان اینکه کار در کوره های آجرپزی یکی از مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود، گفت: آموزش ایمنی و بهداشت حرفه ای به منظور به حداقل رساندن حوادث ناشی از کار امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان آمادگی دارد براساس نیازسنجی و مطابق با استانداردهای آموزشی، نیروی کار مورد نیاز را تربیت و در جهت ارتقای مهارت منابع انسانی اقدام کند.

گفتنی است پیش از این نشست، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ضمن بازدید از مراحل مختلف تولید آجر در شرکت جیل با توانمندی‌های این مجموعه نیز آشنا شد.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 46 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.