ایونز ورود به موج سوم کرونا در جنوب غرب خوزستان/ دورهمی های خانوادگی و تردد در اماکن ۲ عامل مهم انتقال کرونا در منطقه - آی ونز

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، شکراله سلمان زاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان که با حضور مسئولان سلامت منطقه جنوب غرب خوزستان در محل قرارگاه این ستاد در دانشکده برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه ایست که می توان با همکاری مردم و مسئولان ویروس را محدود و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه جز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به توصیه های متولیان امر سلامت نمی توان جلو شیوع بیشتر کروناویروس را در منطقه گرفت، افزود: علاوه بر بیمارستان آیت اله طالقانی به عنوان سانتر بیماری کرونا، بیمارستانهای امام خمینی ره و ۱۷ شهریور نیز آمادگی لازم برای پشتیبانی در شرایط سخت را دارند.

وی تصریح کرد: نواقص موجود در موج های گذشته برطرف شده اند و دارو، تجهیزات و لوازم حفاظت فردی به اندازه کافی (حداقل تا خردادماه سال آینده) تهیه و ذخیره می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همکاری بیشتر شرکای حوزه سلامت و نهادهای متولی و مرتبط با این حوزه را امری مهم و ضروری خواند و یادآور شد: در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت اله طالقانی همچون موج پیشین از ظرفیت بیمارستانهای امام خمینی (مربوط به بهداشت و درمان صنعت نفت) و ۱۷ شهریور (مربوط به تأمین اجتماعی) استفاده می شود.

سلمان زاده، با بیان اینکه پیشگری بهترین واکسن در مقابله با شیوع، انتشار، انتقال و ابتلاء به کرونا است، گفت: طبق بررسی های انجام شده در ماه‌های گذشته، حضور خانواده ها در مراسم جشن و عزاداری، انجام دید و بازدیدهای فامیلی و حضور در اماکن پر تردد بیشترین راههای انتقال بیماری در منطقه جنوب غرب خوزستان بوده است.

وی افزود: متأسفانه گسترش بیماری در مناطق روستایی نیز رو به افزایش است.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.