ایونز گردان گود، ابتکاری جدید با هدف دیده شدن بیشتر این رشته بود - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سیدحسن سبزواری متولد سال ۱۳۵۱ و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مدیریت ورزشی است. ایشان چندین سال رییس کمیته داوران زورخانه ای فدراسیون و هم اکنون در حل حاضر به عنوان رییس کمیته فنی ورزش های زورخانه ای با فدراسیون همکاری دارد.

سیدحسن سبزواری در سخنانی اظهار داشت: در این استان یک علاقه خاصی مردم به این ورزش دارند و در برخی از زورخانه ها در چندین سانس و نوبت ما پذیرای مردم هستیم. ۲۱ زورخانه فعال در سمنان و حتی در برخی از روستاها نیز ورزش انجام می شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در این استان معاون استاندار و برخی از فرمانداران این استان از ورزشکاران این رشته هستند و جدا از آن یک ارتباط و تعامل خوبی با مسوولین هیئت و مدیران مختلف استان شهرداری ها،نیروهای مسلح، دانشگاه ها،  مرکز صدا و سیما، اموزش و پرورش و دیگر نهادها وجود دارد.

رییس هیئت زورخانه ای استان سمنان خاطر نشان کرد: با پیگیری این هیئت و با توجه به شاخصه های این استان نسبت به چرخه اقتصادی و اجتماعی ۹ زورخانه جدید افتتاح شد. ما در برخی از شهرستان ها زورخانه نداشتیم. بزرگترین زورخانه ها در روستاها افتتاح شد. انجام امور فرهنگی جزو جدایی ناپذیر این ورزش است که جشن گلریزان برای دستگیری از نیازمندان در اولویت جامعه پهلوانی  این استان قرار دارد.

سبزواری گفت: میزبانی چندین مسابقات قهرمانی، کسب رتبه ۴ در رنکینگ کشوری، اعزام تیم منتخب استان به جشنواره کشور الجزایر، اهمیت به سنین پایه برای توسعه همگانی این رشته، عضویت قهرمانان این استان در تیم ملی از دیگر نتایج حاصله از تلاش جامعه زورخانه ای این استان است.

رییس هیئت پهلوانی استان سمنان بیان داشت: یکی از کارهای خوب و پایه ای در این فدراسیون ایجاد سامانه و ثبت اطلاعات جامعه بزرگ ورزش زورخانه ای بود. ما پیش از این چنین چیزی نداشتیم. اگر هم بود به صورت سنتی یعنی یک سری پرونده بود ولی الان تحت وب همه اطلاعات جامع از تعداد مربیان، ورزشکاران، داوران، زورخانه های فعال و … را می توان به روز مشاهده کرد. هم کار فدراسیون را برای برنامه ریزی های بهتر راحت کرده هم کار ما اعضای فنی و داوران را که در بحث مسابقات فعالیت داریم، تا بدانیم در رده های مختلف چه قهرمانانی وجود دارند تا برای برنامه های آتی در جهت توسعه همگانی و قهرمانی این رشته بتوان برنامه ریزی کرد.

سبزواری تاکید داشت: یکی از کارهای بی نظیر و ماندگار در تاریخ این رشته کهن تجلیل از پدران، کهن کسوتان و پیشکسوتان این رشته به صورت بسیار خوب و بی نظیر در قالب آیین ملی پدران گود بود. اولا توفیقی شد که این عزیزان در کنار هم به پابوس ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا (ع) بروند. و در نهایت با یک تشریفات خاص از آنها پذیرایی و تجلیل شد.

وی افزود: در رقابت های گردان گود من خودم یکی از داوران آن مسابقه بودم. این رقابت های تلویزیونی یک ابتکاری جدید بود با هدف دیده شدن بیشتر این رشته از طریق رسانه ملی بود که در رابطه با همین موضوع شاهد بودم دوستان ما در فدراسیون زحمات بسیار زیاد و طاقت فرسایی را متحمل شدند. من چندین سال است که داور مسابقات این رشته ورزشی بوده ام. در هیچ مسابقه ای انقدر به من سخت نگذشت. به دلیل حجم بالای کار و مراحل طاقت فرسای این کار. اما خوشبختانه نتیجه آن بسیار شیرین و گوارا بود. این رشته  بیشتر دیده شد. البته نواقص و معایبی هم داشت که آن هم به خاطر آن بود که این موضوع تجربه اول فدراسیون و مجموعه داوران بود که انشاالله به مراتب این موارد اصلاح و چشم نواز تر خواهد شد.

ایشان خاطرنشان کرد: در اکثر رشته های ورزشی مثل کشتی، کاراته، تکواندو و … ورزشکاران آنها در رده های سنی مختلف و اوزان گوناگون با یکدیگر رقابت می کنند. اما پیش از این در ورزش زورخانه ای فقط در رده سنی بزرگسالان و در دو وزن منهای ۹۰ و مثبت ۹۰ رقابت ها برگزار می شد و در دیگر رشته های هنرهای فردی و رده های سنی دیگر در این ورزش فقط شاهد رقابت همه شرکت کنندگان در یک وزن بودیم. در واقع این یک جفایی در حق ورزشکاران این رشته اصیل و ایرانی بود. در این دوره اعضای فنی و مدیران فدراسیون شهامت به خرج دادند و با خرد جمعی آیین نامه مسابقات را اصلاح و بحث ۵ وزنی کردن رقابت های هنرهای فردی در رده های سنی مختلف را کلید زدند که با استقبال و انگیزه بیشتر هیئت ها و ورزشکاران مواجه شد.

سبزواری گفت: ما در این رشته فقط در رده سنی بزرگسالان تیم ملی داشتیم. اما این فدراسیون در رده های سنی پایه که ما در سال گذشته در رده سنی نونهالان در سمنان میزبان اردوی تیم ملی بودیم 

و از نزدیک دیدیم که چه شور و نشاطی به این ورزش وارده شده است و این قبیل کارها باعث اعتلای جایگاه این ورزش می شود.

رییس هیئت زورخانه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: پیشکسوتان پایه و ستون اصلی این ورزش هستند. حضور آنها مثل بازوانی توانمند به پیشبرد اهداف هیئت ها و در کلان که همان فدراسیون است، بسیار کمک کننده است. فدراسیون با راه اندازی شورایعالی پیشکسوتان و همچنین شورای راهبردی جوانان توانست با به کارگیری اندیشه های کهن و اصیل همراه با نیروهای جوان و با انگیزه در تصمیم گیری های مختلف آنها را سهیم و در هموار کردن مسیر پیشرفت برای این ورزش قدم های مثبتی را بردارد.  

سبزواری راه اندازی سیستم چارگون را از کارهای خوب و ماندگار فدراسیون دانست و افزود: چارگون موجب تسریع در امور هیئت ها  در مکاتبات و صرفه جویی در هزینه ها شد. ما در کمترین زمان ممکن با فدراسیون در ارتباط هستیم. شاید در ابتدا کمی برای برخی از هیئت ها سخت بود ولی الان یکی از ابزارهای کارآمد در سیستم اداری فدراسیون و هیئت ها است که بدون هیچ نقصی امور را می شود از این طریق پیگیر شد.

سبزواری از راه اندازی رشته ساحلی به عنوان یکی از تجربیات خوب این فدراسیون یاد کرد وگفت:. به نظر ایتکار رشته ساحلی کار خوبی است ولی آن هم نیاز به تدوین آیین نامه و مقررات بهتر برای این رشته دارد. متاسفانه به واسطه شیوع کرونا خیلی از امور تعطیل شد. اما دو سال در اصفهان و زاهدان رقابت های ساحلی را برگزار کردیم. و این برنامه ریزی ها باعث پیشرفت و توسعه این ورزش هستند به شرط اینکه به مرور در رابطه با رفع معایب آیین نامه های آن کارشناسی های بیشتری شود.

ایشان در پایان بیان داشت: در ابتدا فدراسیون با نیازسنجی هایی که نسبت به آمار هیئت ها بر اساس آماری که از طریق سامانه به دست آورده بود، توانست با برگزاری دوره های متمرکز و استانی به تعداد داوران و مربیان در استان ها بیافزاید تا نیازهای آموزشی استانها را مرتفع کند که این نتایج ارزشمند از فعالیت قابل دفاع فدراسیون در حوزه آموزش بود.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 93 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.