ایونز گسترش فرهنگ بشردوستی و صلح با کتابخوانی - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با توجه به هفته کتاب و کتاب خوانی و همچنین گروه های کتابخوانی جوانان بشردوست کانون جوانان جمعیت هلال احمر که ۵سال از قدمت آن می گذرد، اظهار کرد: کتاب، دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و مطالعه کتاب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگی می پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی ارتباط باشد.
او افزود: کتاب بستری مناسب برای تشویق جوانان عضو هلال به فرهنگ بشردوستی و صلح است و در همین راستا گروه مطالعات جوانان بشردوست استان تشکیل شده که بصورت مستمر طی نشست های مختلف و با روشهای گوناگون کتاب هایی مطالعه کرده و مورد نقد و بررسی و بحث و گفتگو قرار می دهند.
آصفی ادامه داد: گروه کتابخوانی جوانان بشردوست استان قزوین فرصت پیدایش دوستی ها و رفاقت های تازه را تحت پرچم جمعیت هلال احمر فراهم آورده است و تشکیل چنین گروه هایی علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث ترویج دوستی ها شده است.
او عنوان کرد: قطعا توانمندسازی و تشویق جوانان به کتاب خوانی با توجه به علایق آنها از نیازهایی است که ما در اولویت قرار داده ایم و یکی از راه های جذب جوانان به فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه و پیشگیری از آسیب پذیری آنها، تشویق آنها به کتاب خوانی است. 
این مقام مسئول اشاره کرد: از جمله عواملی که می تواند در ترغیب جوانان به فرهنگ بشردوستی، انسان دوستی و صلح مؤثر باشد و در شکل گیری عقاید اجتماعی آنها نقش تعیین کننده دارد، کتاب است و جمعیت هلال احمر در برنامه ریزی های خود به این مسئله مهم توجه کافی داشته و از این ابزار استفاده می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در بین اقشار جامعه گسترش دهیم باید همواره مطالعه را به صورت کیفی مدنظر قرار دهیم و به آن به عنوان یک فرآیند درازمدت بنگریم و دقت کنیم که پرداختن به فعالیت های مقطعی راه به جایی نخواهد برد تا بتوانیم با ترویج کتابخوانی آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 31 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.