ایونز یک هواپیمای روسی در راه است/ عکس - آی ونز

به گزارش خبرگزاری آی ونز، سوخو سوپرجت ۱۰۰ (SSJ-۱۰۰) که توسط Yakovlev طراحی و توسط UAC در کارخانه Komsomolsk-na-Amure ساخته شده‌است، یک هواپیمای منطقه‌ای با بدنه‌ای باریک و برد ۴۵۷۸ کیلومتر (۲۴۷۲ مایل دریایی) است که می‌تواند ۸۷ تا ۱۰۸ مسافر را حمل کند.

هدف آن رقابت با امبرائر E۱۹۰ است که از گروه هواپیماهای مسافربری کوچک برزیلی در بازارهای جهانی است. در طول پرواز آزمایشی که ۵۴ دقیقه به طول انجامید، SSJ-۱۰۰ به حداکثر ارتفاع ۳۰۰۰ متری صعود کرد و به سرعت ۳۴۳ کیلومتر در ساعت رسید. وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که عملکرد پایدار همه سیستم‌ها و کنترل‌پذیری و پایداری هواپیما در حین پرواز تأیید شده است.

یک هواپیمای روسی در راه است/ عکس

SSJ-۱۰۰ اصلی که عمدتاً با قطعات و اجزای خارجی ساخته شده بود، برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ پرواز کرد. حدود ۴۰ سیستم و قطعه وارداتی با نسخه‌های ساخت روسیه در هواپیمای جدید جایگزین شدند.

قطعات ساخته شده بومی شامل بدنه هواپیما، سیستم اویونیک، سیستم کنترل پرواز و واحد برق کمکی و همچنین منبع تغذیه، تهویه مطبوع و تجهیزات حفاظت از آتش در کابین هواپیما است.

موتورهای SaM-۱۴۶ ساخته شده در سرمایه گذاری مشترک بین Safran Aircraft Engines فرانسه و شرکت تابعه Saturn شرکت موتور متحد روسیه (UEC) برای سرعت بخشیدن به برنامه آزمایشی استفاده شدند، اما آنها با موتورهای PD-۸ کاملاً ساخت داخل جایگزین خواهند شد.

منبع: asiatimes

بیشتر بخوانید:

این قلم جادویی روی آب می‌نویسد /عکس

پرش حیرت انگیز یک لامبورگینی از روی تپه/ شاهکار آفرودی خودروساز مشهور/ عکس

۲۲۷۲۲۷

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها