ایونز ۲۳هزار مددجو از بهزیستی قزوین مستمری دریافت می‌کنند - آی ونز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در دیدار جمعی از معلولان برگزیده استان گفت: ۲۸هزار معلول با هویت اقتصادی و اجتماعی در استان شناسایی کرده‌ایم و اطلاعات آنها در سیستم جامع بهزیستی استان ثبت شده است.
او بیان کرد: ۲۶مرکز شبانه روزی در استان با محوریت حمایت از معلولان با هزار و ۲۰۰نفر ظرفیت فعالیت دارند که با کمترین آسیب کرونا توفیق خدمت به جامعه هدف را داشته‌اند.
وارثی گفت: همچنین ۲۵مرکز روزانه با هزار و ۵۰۰نفر ظرفیت برای خدمت رسانی به جامعه هدف ما فعال هستند و وسایل توانبخشی، حق پرستاری و کمک درمانی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به سایر اقدامات حمایتی این دستگاه، گفت: در حوزه توانمندسازی جامعه هدف، نسبت به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تا به امروز هزار و ۳۷۶دانش آموز را تحت پوشش حمایت تحصیلی قرار داده‌ و برای خرید سمعک، باتری سمعک و… آنها اقدام کرده‌ایم و همچنین ۳۰۰دانشجو را در پرداخت هزینه‌های تحصیلی تحت پوشش داریم.
او گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری ۷۱۰نفر بوده است که تاکنون ۴۶۸مورد اشتغال پایدار را تا آذرماه سال جاری ایجاد کرده‌ایم و تا پایان سال کل تعهد خود را محقق می کنیم.
این مقام مسئول گفت: برای ارایه خدمات آموزشی رایگان به جامعه هدف نیز تفاهم نامه‌ای را با آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده ایم تا جامعه هدف ما بتواند از آموزش‌های رایگان بهره مند شود.
وارثی با اشاره به نهضت مسکن معلولان استان، گفت: چهار هزار مسکن را برای افراد جامعه هدف بهزیستی استان جانمایی کرده‌ایم و ۶۲۰واحد را تا پایان سال تحویل می دهیم.
او گفت: تا به امروز ۳۰۱واحد را به خانواده‌های فاقد مسکن تحویل داده‌ایم و ۳۱۹واحد مسکونی دیگر را تا پایان سال تحویل خواهیم داد و هفته آینده نیز ۵۳واحد به صورت ویدیو کنفرانس تحویل می شود.
این مقام مسئول با اشاره به تحقق حقوق معلولان، افزود: به نظر می‌رسد علیرغم تصویب این حقوق در مجلس شورای اسلامی و تایید و ابلاغ آن در هیات دولت، این حقوق همچنان در غربت به سر می‌برد و جا دارد با تاکید استاندار مجددا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
او اضافه کرد: وضعیت مناسب سازی ادارات و معابر استان برای تردد معلولان مطلوب است ولی کافی نیست و باید با دستور استاندار با جدیت بیشتری دنبال شود.
وارثی با اشاره به قانون بازنشستگی زودتر از موعد معلولان، افزود: طبق تصریح این قانون، معلولان با ۲۵سال سابقه و پنج سال ارفاق، امکان بازنشستگی دارند ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیربار نمی‌رود و نیازمند تاکید استاندار قزوین هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی از سال ۹۳ در استان، گفت: تاکنون سه هزار کودک در  زمینه کم بینایی و نابینایی معاینه و ۲هزار کودک کم بینا و نابینا در استان شناسایی شده‌اند.
وارثی گفت: در طرح آگاه سازی دانش آموزان علیرغم تعطیلی مدارس از فضای مجازی نهایت استفاده را در این زمینه داشتیم و مشاوره ژنتیک را برای هزار نفر از خانواده معلولان انجام دادیم.
او ادامه داد: ۶آزمایشگاه ژنتیک را در سطح استان داریم و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه آزمایش‌های رایگان را برای جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در غربالگری شنوایی نیز تا به امروز ۹هزار کودک در پنج بیمارستان استان غربالگری شده اند و ۳۰کودک مشکوک شنوایی را در سطح استان شناسایی کرده ایم.

۴۶

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.