ایونز ۹۸ درصد مدارس اهر به سیستم گرمایشی استاندارد مجهزاند - آی ونز

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، مهراله رخشانی مهر ظهر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش منطقه اهر اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱/۵متر مربع بود که امروز این آمار ۵/۲متر مربع شده است و این آمار نشان از موفقیت دارد.

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموزشی بعد از انقلاب رشد چشم گیری داشته و سرعت و ساخت و ساز مدارس بسیار بالا بوده است.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: از سال ۷۷ که بنیاد جامع خیران مدرسه ساز در کشور شکل گرفت تاکنون ساخت حدود ۳۰ درصد مدارس توسط خیران صورت گرفته است.

وی بیان داشت: جامعه خیران مدرسه ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه، قوی ترین و منسجم ترین مجموعه خیریه در کشور هستند.

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه در خصوص مدارس تخریبی توضیح داد : در سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیاز به بازسازی و مقام سازی داشت که اکنون این رقم به ۱۹و نیم درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال ۹۷ حدود چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، سال ۹۸ حدود هشت هزار و ۷۰۰ هزار ریال و درسالجاری نیز ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه ها تخصیص کامل گرفته شده و بین استان‌های کشور توزیع کردیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس نیز از سال۹۲مورد توجه مسئولان بوده و می توان گفت که امروز تقریبا مدارس کل کشور عاری از بخاری نفتی است.

رخشانی مهر در خصوص سیستم گرمایشی مدارس اهر گفت: ۹۸ درصد مدارس اهر به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز اند، تلاش بر این داریم تا پایان سال مابقی را هم استانداردسازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعتبارات عمرانی مربوط به مدرسه سازی گفت: تنها ۵ درصد اعتبارات عمرانی مربوط به ساخت و نوسازی مدارس است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با طرح آجر به آجر ابراز کرد: فرهنگ‌سازی و توجه به مدرسه‌سازی در میان اقشار مختلف مردم از مهمترین مقوله طرح آجر به آجر به شمار می رود که با مشارکت نهادها، شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه‌سازی و حتی مشارکت و حمایت‌های خیرین، مدرسه‌سازی توسعه خواهد یافت.

وی افزود: در این طرح می توان از ظرفیت مردمی و مشارکت خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کرده و این موضوع به عنوان یک فرهنگ اجتماعی بین همه اقشار جامعه ترویج یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با یاری خداوند و حمایت ها می توان گفت که اینک هیچ پروژه ی راکد در ساخت و نوسازی مدارس بلاتکلیف نیست، یا به مرحله اتمام رسیده و یا در حال اجرا هستند.

۴۸

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.